مشاوره و نظارت فناوری اطلاعات

مشاوره و نظارت فناوری اطلاعات مانند هر زمینه دیگری از ضروریات آن شغل و حرفه به حساب می‌آید. در گذشته مشاغل موروثی و بر اساس کسب تجربه بود. افراد در سن پایین از طرف پدر یا بزرگ فامیل برای شغلی که داشتند، دعوت به کار شده و تحت مشاوره و نظارت آنها، به صورت تجربی فوت و فن کار را فرا می‌گرفتند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر نیاز بشر، مشاغل دیگر ارثی نیستند. بسیاری از مشاغل از گذشته حذف و مشاغل جدید جایگزین آنها شده که منجر به جلب استعدادهای مختلف می‌شود. بنابراین برای انجام اکثر کارها نیاز به تحصیل دانش و کسب مهارت می باشد.

.

در عصر امروز با پیشرفت علم و فناوری، بسیاری از مشاغل بر دامنه اینترنت و تحت شبکه شکل گرفته‌اند. از آنجا که تکنولوژی با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است، تاسیس و راه اندازی کسب و کارهای نوپا در سراسر جهان و به خصوص ایران، با مشکلات و معضلات جدیدی مواجه می‌شود.

اما نکته مهم در خصوص عمده آن‌ها این است که تا یک سطح معین و مشخصی رشد و توسعه می‌یابند. و پس از مدتی توسعه آنها متوقف می‌شود. در نتیجه تعداد اندکی از کسب و کارها رشد می‌کنند و به عنوان یک برند مطرح می‌شوند.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در روند رو به رشد خود، به تغییرات سیستماتیک سازمانی پرداخته و برای همگام شدن با متد کاری روز دنیا، هدف خود را بر پایه پیشرفت تکنولوژی برنامه‌ریزی می‌کنند.

آرک فاوا با هدف توسعه و رونق کسب و کار مشتریان خود، در بخش مشاوره و نظارت فناوری اطلاعات به بررسی تمامی زوایای سازمانی و شغلی شما در ابعاد وسیع می‌پردازد. همچنین در مورد پیشبرد اهداف کاری شما زیر سایه تکنولوژی و شبکه، بهترین راه کار را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برنامه‌ریزی، مشاوره و نظارت در حوزه فناوری و اطلاعات و پیاده سازی آن در بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی جایگاه ویژه‌ای پیدا کردهاست. سالیانه مبالغ قابل توجهی برای پیاده سازی تجهیزات و زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات توسط این شرکت‌ها هزینه می‌شود. اما متاسفانه با نگاهی به نتیجه کار سازمان‌های مختلف در سطح کشور باید اذعان داشت که تعداد شرکت‌‌هایی که نتیجه کاملا راضی کننده‌ای داشته باشند بسیار کم بوده است.

مشاوره و نظارت چه تاثیری بر روند کسب و کار شما خواهد داشت؟

مهمترين عامل در موفقيت پروژ‌ه‌های فناوری اطلاعات و آی تی، استفاده از خدمات مشاوره و نظارت است. بدین صورت می توان مراحل مختلف اجرايی پروژه را کنترل و مدیریت کرد. ممکن است شغل و کسب و کار شما هیچ ربطی به حوزه آی تی نداشته باشد و یا شاید معتقد باشید که با روش‌های سنتی هم می‌توانید به کسب و کار خودتان رونق بدهید.

پیشرفت سریع علم و فناوری، قطعا بر تمامی‌ کسب و کارهای مرتبط با شغل شما تاثیر مستقیم می گذارد وچالش‌های جدیدی که برای کسب و کارتان پیش خواهد آورد. پیدا کردن راهکار برای حل چالش‌ها و مشکلات جدید شما را از هدف اصلی‌تان دور می‌کند. همچنین هزینه‌های جانبی اضافه‌ای را نیز متحمل خواهید شد.

اصرار به تحقیق و توسعه، آرک فاوا را به یکی از توانمندترین شرکت‌ها در زمینه مشاوره و نظارت بر سیستم‌های شبکه مبدل نموده است. قطعا انتخاب یک گروه حرفه‌ای مشاوره شبکه سبب می‌شود تا کسب و کار شما امن و کارآمد باقی بماند و در مسیر درستی پیشروی کند.

کارشناسان مجرب و متخصص شرکت آرک فاوا سالهاست که در زمینه مشاوره خدمات شبکه و کامپیوتر، و ارائه راهکارهای شبکه فعالیت دارند. افتخار ما مشاوره دادن به ادارات مهم، سازمان‌‌ها، کارخانجات کوچک و بزرگ دولتی یا خصوصی، هتل‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای و دانشگاه‌ها می‌باشد.

وظایف مشاور شبکه در بخش مشاوره و نظارت فناوری اطلاعات

حضور یک مشاور در هر سازمانی که نیاز به استفاده از خدمات آی‌تی داشته باشد، یک امر بدیهی و ضروری است. وظایف مشاور شبکه در بخش مشاوره و نظارت از ابتدای کار یعنی شناخت نیازهای شرکت و نصب سیستم‌ها تا زمان آموزش آن‌ها به کارمندان و در صورت نقص سیستم، برطرف کردن مشکلات و بهبود سیستم‌ها در کنار شرکت خواهد بود.

یک مشاور IT یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات مشاوره آی‌تی، به افراد و مجموعه‌های مختلف کمک می‌کند تا درک روشنی از الزامات و استراتژی مناسب كسب و كار داشته باشند. مشاور می‌تواند با معرفی راه حل‌های جدید فنی، سیستم عامل‌های نرم افزاری و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باعث بهبود انجام فرایندها و سودآوری در یک سازمان شود.

یک مشاور شبکه باید

با تجزیه و تحلیل شبکه و مدیریت تمام جزئیات مثل نیازهای مسیریابی، طراحی و راه اندازی دیتاسنتر و مرکز داده، نرم افزار و سخت افزار شبکه و … واقف باشد. او باید بتواند این اطمینان خاطر را به شما بدهد که سیستم شبکه شما کارآمد است. بنابراین شما می‌توانید فقط بر روی ارائه محصولات یا خدمات خود به مشتریان تمرکز کنید.

یک مشاور IT  باید از مهارت تحلیلی قوی برای درک مسائل بالقوه و ارائه راه حل ها برخوردار باشد. او باید بتواند زمان را در طول اجرای پروژه و بر حسب نیاز مشتری مدیریت کند. همچنین باید توانایی حل چالش‌هایی که در حین اجرای پروژه پیش آمده را داشته باشد.

سایر وظایف شامل موارد زیر باشد:

  • باید حوزه کاری آن شرکت یا مشتری و دامنه گسترش کاری آن را بشناسد.
  • بر سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای در یک سازمان نظارت کند.
  • با سایر مهندسان نرم افزار و اعضای پشتیبانی ITارتباط کاری قوی برقرار کند.
  • با تجزیه و تحلیل موضوعات و چالشها در حین کار، راه حل‌های درست ارائه کند.

چرا به یک مشاور آی تی در سازمان‌ خود نیاز داریم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که نیاز به مشاوره و نظارت فناوری اطلاعات برای توسعه کسب و کار سازمان ضروری باشد از جمله:

  • نیاز به مشاوران آی تی برای جستجوی راه حلهای درست در مورد مشکلات تجاری مربوط به بخش IT
  • چالش‌های پیش آمده را شناسایی و تحلیل کرده و بتواند آنها را حل کند.
  • از فرصتها استفاده کند
  • اثربخشی تیم اجرایی در یک مجموعه را بهبود ببخشد.
  • پیاده کردن سیستم‌های جدید نرم افزاری و سخت افزاری برای افزایش بهره‌وری و کارایی.

از مزایای مشاوره شبکه در زمینۀ استانداردسازی خدمات پسیو ، نصب و راه اندازی شبکه‌های درون سازمانی قبل از اجرای پروژه، صرفه جویی در زمان، هزینه و پیاده سازی یک شبکه استاندارد است که قطعا عامل افزایش رشد کسب و کار شما خواهد بود.

خدمات آرک فاوا به شما چه خواهد بود؟

اصلی ترین خدمات آرک فاوا به مشتریانش ارائه خدمات مشاوره و نظارت در:

  • نصب و راه اندازی شبکه های درون سازمانی یا برون سازمانی
  • حفظ امنیت شبکه
  • تامین تجهیزات مورد نیاز و مناسب برای شبکه
  • طراحی شبکه
  • راه اندازی و اجرای پروژه های شبکه
  • خرید، اجرا و ارتقا سرور
  • نصب و راه اندازی زیرساخت شبکه (پسیو) و بهینه سازی آن
  • مشاوره و پشتیبانی در نگهداری شبکه و سرویس ها
  • مشاوره و پشتیبانی در راه اندازی سیستم و خدمات ویپ
  • فروش و نصب انواع دوربین مداربسته تحت شبکه

بسیاری از سازمان‌ها با توجه به نوع کاری که انجام می‌دهند، امکان استخدام یک مشاور فعال در این زمینه را ندارند. به همین دلیل از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده مشاوره، در حوزه راهکارهای شبکه بهره می‌برند.

 این کار علاوه بر کاهش هزینه و صرفه‌جویی، باعث استفاده از تخصص‌های بیرون از سازمان می‌شود. در نتیجه تاثیر چشمگیری در روند رو به رشد توسعه کسب و کار شما خواهد داشت.

انتخاب یک مشاور خوب و با تجربه نیاز به دقت و توجه دارد. زیرا انتخاب اشتباه می‌تواند در توسعه کسب و کار شما نتیجه عکس بگذارد.

آرک فاوا با سابقه طولانی و درخشانش چه در ایران و چه در خارج از کشور، یک نام معتبر در بین تمامی شرکت‌هایی است که در حوزه آی‌تی فعالیت می‌کنند. آرک فاوا برای فعالیت در این زمینه از نیروهای متخصص و فعالی برخوردار است. که به خوبی می‌توانند به کسب و کار و مجموعه شما فرصت بهتر دیده شدن و حس خوشایند و حرفه‌ای بودن  را ببخشد.