راهنمای خرید تجهیزات شبکه

خرید تجهیزات شبکه یکی از دغدغه‌ های مهمی است که افراد موقع راه ‌اندازی یک شبکه‌ با آن روبرو می شوند. این روزها راه اندازی سیستم شبکه و عملکرد سیستم ها بر پایه اینترنت به یک الزام برای شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچک تبدیل شده است. اما قطعا اولین گام برای این کار خرید تجهیزات شبکه با کیفیت بالاست. آنچه واضح و مبرهن است، تجهیزات پایه و زیرساخت با کیفیت، یک نتیجه خوب و یک شبکه با کیفیت در اختیار سازمان شما قرار می دهد.

خرید تجهیزات شبکه برای هر اندازه کسب ‌و‌ کاری، باید با دقت انجام گیرد و فاکتورهای متعددی باید در نظر گرفته شود. در بسیاری از کسب و کارها، زیرساخت‌ ها جزو سرمایه‌ های آن سازمان محسوب می شوند. از این رو باید مطمئن باشید که تجهیزات خریداری شده، طی مدت کوتاهی منسوخ نمی‌شوند و یا عملکردشان افت پیدا نخواهد کرد. در این مقاله انواع تجهیزات شبکه و مشخصات هر کدام را بررسی می‌کنیم و تمامی فاکتورهای موثر در کیفیت و عملکرد یک شبکه را برایتان بازگو می کنیم تا شما بتوانید آگاهانه ‌تر خریدتان را انجام دهید.

چرا برای خرید تجهیزات شبکه نیاز به راهنمایی داریم؟

راهنمای خرید تجهیزات شبکه یک خط مش کلی است. در حقیقت این مقاله شما را راهنمایی می کند تا بدانید برای راه اندازی یک شبکه پویا و با کیفیت به چه نکاتی باید توجه کنید. اشتباه در خرید و انتخاب یک کالای بی کیفیت، در عملکرد کل شبکه شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. این موضوع علاوه بر تاثیر در روند سرعت و کیفی کار، عاملی برای ضررهای اقتصادی هم خواهد بود.

به‌طور کلی به کلیه‌ امکانات و ابزارهای لازم برای ارسال دیتاها و بسته‌های اطلاعاتی در یک شبکه‌ کامپیوتری تجهیزات شبکه گفته می شود. از جمله گیت وی، هاب، سوئیچ، روتر، پل، مولتی پلکسر، فایروال و… . هنگام خرید این تجهیزات به نکاتی از قبیل مشخصات فیزیکی، فاکتورهای عملکردی یا برند آن‌ها توجه کنید. زیرا ممکن است آسیب جدی به شبکه نوپای شما وارد شود و خسارت‌ های زیادی به منابع اطلاعاتی و سازمان شما وارد شود.

 تجهیزات شبکه از نظر عملکرد به چند دسته‌ تقسیم میشوند:

  • تجهیزات تلفن
  • تجهیزات شبکه‌ تلفن
  • شبکه‌ های داده (داخلی و خارجی)
  • سیستم ‌های امنیتی
  • بسته ‌های نرم‌افزاری خاص یک شبکه
  • روتر، سوئیچ و سایر سخت ‌افزارها

مهم‌‌ترین مسئله در راهنمای خرید تجهیزات شبکه این است که در ابتدا میبایست که مجموعه ‌ای از اهداف و انتظارات سازمانی را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن‌، فاکتورهای کیفی را بسنجید. به زبان ساده تر برای مشاوره خرید تجهیزات شبکه  باید بدانید چه انتظاری از یک شبکه دارید. از یک شبکه چه می خواهید و چه چیزهایی برای ‌تان در اولویت هستند. به عنوان مثال کسب و کار شما نیاز به یک زیر ساخت داخلی امن و مطمئن دارد. نبیاز به خطوط تلفن تحت شبکه دارید؟ دوربین مدار بسته هم نیاز دارید؟ سرعت و دوام شبکه برایتان چقدر مهمتر است؟

 یک راهنمای خرید تجهیزات شبکه جامع، برایتان شفاف سازی می کند که چطور تمام فاکتورهای موثر در عملکرد شبکه‌ ایده ‌آل ‌سازمانتان را شناسایی کنید و بر اساس نیاز سازمان بهترین‌ را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید تجهیزات شبکه دو بخش است:

  1. خرید تجهیزات پسیو (passive)
  2. خرید تجهیزات اکتیو (active)

راهنمای خرید تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات پسیو، به تجهیزاتی گفته می شود که اجزای زیر ساخت یک شبکه محسوب می شوند. مثل کابل ها، پچ کورد و ….

کابل:

کابل یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که در تمام شبکه ها حتما چند متر از آن را احتیاج دارید. بر خلاف تصور عده ای، کابل یکی از مهمترین ترین تجهیزات در شبکه است. کابل نامرغوب می تواند عملکرد کل شبکه شما را نابود کند. کابل‌ های شبکه‌ انواع مختلفی دارند. کابل های مختلفی برای کاربردهای متفاوت تولید می شوند. جنس هسته‌ کابل شبکه یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید. زیرا بر روی کیفیت سیگنال و حداکثر طول انتقال اطلاعات تاثیر دارد. همچنین چنانچه کابل شبکه یا پچ کورد عایق خوبی نداشته باشد قابلیت نصب در اتصالات موازی را ندارد. زیرا سیگنال  افت کیفیت خواهد داشت.

کابل ‌های پچ بر اساس عملکرد و زمینه ‌های کاربردشان به دسته‌ های مختلفی تقسیم می شوند. برای انتخاب بهترین کابل، ابتدا باید مشخصات کابل‌ های موجود در بازار را بشناسید و بدانید که چه نوع کابلی برای چه سرعتی از  اینترنت لازم است. به عنوان مثال برای شبکه ‌هایی با سرعت کمتر از 10 گیگابایت، خریدن یک کابل Cat6a یک اتلاف هزینه محسوب می شود.

این نکته را نیز در مورد کابل ها بدانید که برای کابل های قوی تر می توان از روتر های ضعیف تر و ساده تر استفاده کرد.

ارائه ارائه خدمات پسیو
مشخصات یک کابل خوب و مطمئن
جنس هادی:

اولین مشخصه خوب برای یک کابل مطمئن، جنس آیاز داخل آن است. یک کابل با مغز هادی مسی نسبت به نوع آلومینیومی آن کیفیت و سرعت بیشتری دارد. و البته قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

عایق حرارتی:

برخی از کابل ها همراه با عایق حرارتی هستند. در حالی که برخی از آنها این عایق را ندارند. قطعا کابلی که عایق حرارتی داشته باشد (اصطلاحا ضد شعله باشد) امنیت بیشتری دارند. معمولا کابل‌ های نوع   CM, CMR, CMPیا   LSZHعایق حرارتی دارند.

طول کابل:

طول کابل نکته ای است که حتما باید به آن توجه کنید. در واقع خرید به اندازه‌ نیاز صرفا جهت بُعد اقتصادی بیان نمی شود. انتخاب طول مناسب برای کابل‌ کشی اترنت یکی از موارد خیلی مهم است. چون طول کم یا زیاد برای برخی از انواع کابل، مستقیما بر کیفیت عملکرد شبکه شما اثر می گذارد. به عنوان مثال کابل ‌های نوع Cat5e یا cat6 نباید طول بیشتر از 100 متر داشته باشند.

نوع کانکتور:

انواع مختلفی از کانکتورها در کابل ‌ها استفاده میشود. به طور معمول کانکتورهای نقره برای هدایت، بهتر از نوع مس و طلا کار می ‌کنن. ولی آلومینیوم و نیکل کمترین مقدار هدایت‌ پذیری را دارند. اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که امکان اکسید شدن نقره و آلومینیوم نسبت به طلا بسیار بیشتر است. بنابراین انتخاب کانکتور طلا یک انتخاب بهتر است. بهتر است ضخامت مطلوب فلز کانکتور را هم در حدود 50 میکرون در نظر بگیرید.

رنگ:

بسیاری از افراد تصور می کنند که رنگ روکش کابل ها جنبه زیبایی و تنوع دارد. در حالی که رنگ علاوه‌ بر جنبه‌ زیبایی‌ شناسی، به تفکیک کابل‌ ها و کیفیت آنها نسبت به یکدیگر نیز کمک شایانی می‌ نماید. با استفاده از رنگ کابل ها می ‌توانید به بهترین شکل کابل ‌ها را شناسایی و مدیریت کنید.

داکت و ترانک

داکت و ترانک هر دو با یک عملکرد تولید و استفاده می شوند. در واقع از هر دوی این تجهیزات برای عبور کابلها و جلوگیری از آویزان بودن آنها، محافظت از کابل ها در مقابل آسیب های محیطی، نظم و زیبا سازی محیط استفاده می شود. با این تفاوت که در ترانک ورودی برای پریز و کلید برق هم وجود دارد. همچنین پیاده ‌سازی آن روی دیوار های مختلف بهتر انجام می شود.

برای خرید داکت و ترانک باید به فاکتورهای زیر توجه کنید:
میزان اتصالات:

قبل از هر چیز پسیو کارتان باید مشخص کند که  به چه میزان اتصالات نیاز دارید و باید از کدام بخش ها کابل ‌ها را عبور دهید. اگر دیوارهای محل نصب اتصالات‌ زوایای زیادی دارند، ترانک نسبت به داکت انتخاب بهتری خواهد بود.

جنس بدنه:

 یکی از مهم ‌ترین فاکتورها برای انتخاب داکت و ترانک متریال سازنده‌ آنهاست. برای خرید این تجهیزات میبایست مقاومت آنها را در برابر حرارت و رطوبت در نظر بگیرید. زیرا جنسی که مرغوب نباشد، به راحتی می شکند. در نتیجه علاوه بر نمای زشت و ناخوشایند، ممکن است به کابل ها و سایز تجهیزات نیز آسیب وارد کند. داکت ها و ترانک هایی که از ورق‌ های PVC تولید شوند، معمولا انتخاب خوبی برای این نوع از تجهیزات شبکه به حساب می روند.

ظرفیت:

یکی دیگر از مواردی که در  خرید  تجهیزات شبکه (داکت و ترانک) باید به آن توجه کنید ظرفیت آنهاست. این محصولات در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می شوند که با توجه به تعداد و ضخامت کابل های باید ظرفیت آنها را نیز در نظر بگیرید و بر این اساس داکت یا ترانک مناسب را خریداری کنید.

رک

رک یک فضای کابینتی است که برای نصب، سازماندهی و نگهداری سرورها و تجهیزات‌ شان استفاده می‌شوند. از این رو رک ها بسیار مهمند. رک نا مناسب می تواند کل شبکه را نابود و خاموش کند.

برای انتخاب یک رک خوب باید به موارد زیر توجه کنید:
سایز رک:

انتخاب اندازه‌ کابینت، به دو عامل بستگی دارد: نوع تجهیزات و میزان تجهیزات مورد نیاز. بهتر است رک را به نحوی انتخاب کنید که اگر در آینده بخواهید سرور را گسترش دهید، با محدودیت و کمبود فضا مواجه نشید.

ابعاد داخلی:

ابعاد داخلی رک را هم باید به عنوان یک شاخص در سنجش اندازه‌ رک در نظر بگیرید. برای تعیین ابعاد داخلی باید ارتفاع تک تک طبقه ‌ها و عمق هر کدام را اندازه بگیرید. واحد اندازه‌ گیری ابعاد داخلی رک با حرف U نمایش داده می‌شود. یک واحد U یعنی 1.75 اینچ در ارتفاع. برای محاسبه‌ فضای داخلی یک رک کافیست، عدد واحد را در 1.75 ضرب کنید تا مقدار فضای داخلی قابل استفاده رک به دست بیاید. مثلا یک رک 44U  به مقدار 77 اینچ (1.75*44)  فضای داخلی قابل استفاده دارد. این سایز رک برای نگهداری 20 سرور هم مناسبه.

بدنه‌ مستحکم:

بدنه مستحکم، یک اصل برای حفظ امنیت سایر تجهیزات شبکه است. بدنه‌ رک باید از هر لحاظ ایمنی داشته باشد. پنل بالایی رک نیز باید دارای حفره‌ هایی برای تهویه‌ مناسب باشد. درب‌ های جلو و عقب رک نیز باید به صورت توری شکل  بوده و قفل مطمئنی داشته باشند. پایه ‌های ضد لغزش داخل رک از لرزش و سقوط سرور جلوگیری می‌ کنند. بهتر است جهت حمل راحت ‌تر و جلوگیری از حرکات ناگهانی موقع جابجایی، رک به چرخ مجهز باشد. چرخها ایمنی بیشتری به تجهیزات داخلی رک می بخشند.

فضای اتاق:

قبل از انتخاب رک باید مکانی که رک در آن قرار می گیرد را بررسی کنید. ابتدا فضای لازم را اندازه ‌گیری نمایید تا مطمئن شوید که رک مورد نظر برای فضای شما مناسب هست یا نه.

بررسی سوکت و کیستون

انواع مختلفی از سوکت ‌ها و کیستون ‌ها برای شبکه ‌های کامپیوتری وجود دارند. از آنها برای اتصالات شبکه به بقیه تجهیزات مثل هاب یا سوئیچ استفاده می شود. رایج‌ ترین سوکت ‌هایی که برای شبکه استفاده میشوند، سوکت های ،RJ-11 و RJ-45 هستند.

راهنمای خرید تجهیزات شبکه
برای انتخاب بهترین سوکت و کیستون باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:
انتخاب نوع:

هنگام خرید سوکت و کیستون، باید بدانید که کدام نوع برای کار و نیاز شما مناسب‌ تر است. انتخاب نوع صحیح بر روی قابلیت‌ های عملکرد شبکه، تاثیر بسیاری دارد. همچنین درستی اتصال سیم ها را تضمین می‌ کند.

شیلد:

اینکه سوکت و کیستون شما شیلد دار یا بدون شیلد باشد، به محیطی که جک کیستون بر روی آن نصب میشود، بستگی دارد. پسیوکار با توجه به نیاز شما تعیین می کند که کیستون محافظ دار نیاز است یا بدون حفاظ.

درجه:

جک ‌های کیستون با دو درجه‌ 90 و 180 طراحی شدند. موقع خرید باید با در نظر گرفتن مسیر کابل و ورودی سوکت به کیستون، درجه‌ی مناسب را انتخاب نمایید.

تجهیزات اکتیو شبکه چیست ؟

پس از شناخت و خرید تجهیزات پسیو، تجهیزات اکتیو شبکه باید بررسی و تعیین شوند. منظور از تجهیزات اکتیو در یک شبکه، سخت ‌افزار هایی هستند که به هر طریقی به صورت فعال با سیگنال ‌های شبکه کار می‌کنند. این تجهیزات معمولا برای تقویت، اصلاح یا ارزیابی سیگنال ها و… استفاده می شوند. تجهیزات اکتیو شبکه بخش اصلی یک شبکه‌ کامپیوتری را تشکیل می دهند. از این رو استفاده و پیکر بندی آنها باید توسط متخصصان فناوری اطلاعات انجام گیرد.

هنگام خرید تجهیزات اکتیو شبکه با برندهای مختلفی روبرو خواهید شد. معروف ترین و البته با کیفیت ترین آنها برندهای سیسکو، تی پی لینک، هواووی و دل هستند.

تجهیزات اکتیو شبکه

بررسی بریج

بریج ‌ها برای اتصال دو شبکه به یکدیگر و ایجاد یک شبکه‌ بزرگتر استفاده میشوند. بریج‌ ها انواع مختلفی دارند و باید بر اساس نیاز سازمان، مدل مناسب  را انتخاب کنید.

برای انتخاب و خرید بریج به موارد زیر توجه کنید:
سرعت:

هنگام خرید بریج، در وهله اول سرعتش را  بررسی کنید تا مطمئن شوید بیشترین سرعت دسترسی را خواهید داشت. معمولا بریج‌ های بی ‌سیم سرعتشون تا 6.9 گیگابایت ثانیه است. ولی بریج‌ های اترنت تا 10 گیگابایت ثانیه رو هم پشتیبانی می ‌کنند.

محدوده:

اگه قصد خرید یه بریج بی‌سیم و وایرلس را دارید، باید محدوده ای که قدرت ساپورت دارد را مشخص کنید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه مورد نظر را نگیرید. معمولا اکثر این بریج ‌ها محدوده‌ ای بین 2 تا 5 مایل را پوشش میدهند.

قدرت آنتن:

بریج‌ هایی که قدرت آنتن ‌دهی بالاتر از 9 DBI دارند، عملکرد بهتری از خودشون نشان می دهند.

سوئیچ:

در هنگام خرید تجهیزات شبکه سوئیچ را فراموش نکنید. مهم نیست کسب و کار شما و عظمت شبکه ای که راه اندازی می کنید چقدر بزرگ یا کوچک باشد. سوئیچ در این شبکه یک الزام است که باید به بهترین شکل خدمات خود را ارائه کند.

برای خرید سوئیچ به این موارد توجه کنید:
سرعت:

 سوئیچ ‌ها، ایجاد کننده سرعت در شبکه نیستند. اما یک سوئیچ بی کیفیت و مشکل دار سرعت شبکه‌ شما را به طور قابل توجهی کم خواهد کرد. در هنگام خرید سوئیچ، به برند، قدرت و ظرفیت پورتها، تعداد آنها بر اساس نیاز توجه کنید. انتخاب پورت‌ هایی با ظرفیت‌ بالا در حد گیگابایت بهترین سرعت را به سرعت عمل شبکه شما می بخشند.

تعداد کاربران:

در قانون شبکه، فقط به افرادی که پشت سیستم می نشینند، کاربر تلقی نمی شوند. بلکه هر دستگاهی که به شبکه متصل باشد، یک کاربر مجزا محسوب می شود؛ مثل پرینتر یا فایروال. در زمان انتخاب سوئیچ، شما باید تعداد کاربران شبکه را به درستی اندازه‌ گیری کنید و به اندازه تعداد کاربران پورت سوئیچ را در نظر بگیرید.

پیکر بندی:

پیکر بندی تجهیزات یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام خرید تجهیزات شبکه باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال سوئیچ ‌ها در دو مدل عرضه میشوند:

  1. سوئیچ‌ با قابلیت پیکر بندی و مدیریت دستگاه‌ها
  2. سوئیچ‌ های معمولی

قطعا نصب یک سوئیچ معمولی بسیار راحت تر است. اما مانع از بهینه سازی و مدیریت عملکرد و امنیت آن می شود.

تامین برق:

 بعضی از سوئیچ‌ های شبکه از طریق کابل اترنت از برق دستگاه‌ های متصل به سوئیچ استفاده می‌کنند. به این ویژگی اصطلاحا (POE) گفته میشود. این قابلین برای برخی از شبکه ها یک ویژگی عالی و صرفه جویی در مصرف منابع تلقی می شود. در این صورت بهتر است سوئیچ‌ هایی را انتخاب کنید که از POE پشتیبانی می‌کنند.

بررسی روتر و اکسس پوینت

روتر و اکسس پوینت اصطلاحا به عنوان ستون فقرات یه شبکه نام گذاری می شود. چون نقش مهمی در تنظیمات شبکه دارند. در مبحث انتخاب و خرید این کالاها، بحث به‌روز بودن این تجهیزات اهمیت بسیاری دارد.  امروزه اکثر روترها بی‌ سیم هستند و امکان اتصال دستگاه‌های بی ‌سیم یا کابلی به شکل همزمان را فراهم می ‌کنند.

از مهم‌ترین فاکتورهایی که موقع خرید اکسس پوینت و روتر باید بررسی کنید عبارتند از:

1- در ابتدا لازم است در هنگام خرید اکسس پوینت به تفاوت آن با روتر توجه کنید. چون بسیاری از افراد در هنگام خرید اکسس پوینت بر این باورند که کارایی روتر و اکسس پوینت یکسان است. لازم به ذکر است بدانید که روتر قابلیت ایجاد شبکه LAN را دارد اما این مسئله در اکسس پوینت وجود ندارد. در واقع اکسس پوینت برای افزایش پوشش دهی شبکه بیسیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که یک روتر می‌تواند کار اکسس پوینت را انجام دهد. اما این مسئله در مورد اکسس پوینت صدق نمی‌کند. چون اکسس پوینت برای پوشش بیش‌تر فضا استفاده می‌شود و باید آن را در مکانی قرار دهیم تا پوشش دهی شبکه را افزایش دهد. دقیقا در این صورت است که افراد بیش‌تری می‌توانند به شبکه متصل شوند.

آشنایی با انواع اکسس پوینت در کاربردهای مختلف
2- با پیشرفت تکنولوژی مدل‌های متنوعی از اکسس پوینت تولید و به بازار عرضه شده است. از جمله:

  • اکسس پوینت‌های دیواری و سقفی
  • اکسس پوینت‌های تک بانده و دوبانده
  • اکسس پوینت‌های داخلی و خارجی

پس پیش از خرید خود، نیاز سازمان خود و کارایی هر کدام از انواع اکسس پوینت را بدانید تا تصمیم درستی از خرید داشته باشید.

تقسیم بندی بر اساس روش نصب
  • اکسس پوینت داخل دیوار (پانل نیز نامیده می‌شود)، هنگام نصب باید در دیوار جاسازی شود. این نوع اکسس پوینت ظاهری جمع و جور دارد و به طور کلی نرخ آن ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه یا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است.
  • اکسس پوینت سقفی را می توان مستقیما به دیوار یا سقف نصب کرد. ظاهر متغیر است. در دو نوع تک فرکانس و چند فرکانس وجود دارد و سرعت انتقال بطور کلی بالاتر از اکسس پوینت داخل دیوار است.
انواع اکسس پوینت و راهنمای خرید اکسس پوینت outdoor
بر اساس نوع فرکانس
  • اکسس پوینت تک فرکانس: اکسس پوینت های بی سیم از 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال بطور کلی بین 150Mbps و 450Mbps است. اما توانایی ضد تداخل این نوع اکسس پوینت نسبتا ضعیف است.
  • اکسس پوینت دوبانده: یک اکسس پوینت بی سیم که از 4G و 5.8G بطور همزمان پشتیبانی می‌ کند.
گروه بندی بر اساس کنترلر
  • AP مستقل: عموما در محیط‌ هایی که تقاضای بالا وجود دارد استفاده می‌ شود. برای رسیدن به گواهی bai، سرورهای احراز هویت یا سوئیچ‌ هایی که ار عملکردهای احراز هویت پشتیبانی می‌ کنند، مورد نیاز است. این اکسس پوینت به یک کنترلر بی سیم اختصاصی نیازمند است و فقط از طریق پیکربندی کنترلر بی سیم قابل استفاده می باشد. از این رو نمی‌توان آن را به تنهایی پیکربندی کرد.
  • AP نیازمند به کنترلر (Controller Needed): بیشتر در منازل و شبکه‌ های کوچک، با عملکرد کامل استفاده می‌شود. به طور کلی‌، یک دستگاه واحد است که می‌ تواند عملکردهای دسترسی، احراز هویت، مسیریابی، VPN، ترجمه آدرس و حتی فایروال را اجرا کند.
دسته بندی بر اساس استانداردهای شبکه

IEEE 802.11ac ،IEEE 802.11n ،IEEE 802.11g ،IEEE 802.11b ،IEEE 802.11ax و غیره

با استانداردهای مختلف، نقاط دسترسی باند فرکانسی متفاوتی را ارائه می‌ دهند.

راهنمای خرید اکسس پوینت و دسته بندی اکسس پوینت
دسته بندی بر اساس محیط
  • راهنمای خرید اکسس پوینت داخلی یا اکسس پوینت indoor

اکسس پوینت‌ های indoor مصارف داخلی دارند. در واقع در داخل ساختمان استفاده می‌ شوند. از لحاظ اندازه کوچک هستند و نصب و استفاده‌ آنها نیز آسان‌ تر است. سیگنال‌ هایی که توسط این نوع از اکسس پوینت‌ ها پخش می‌ شوند، پایدار و با کیفیت هستند. اشعه‌ بسیار ضعیفی دارند. همین موضوع آنها را برای نصب متراکم ایده‌ آل می‌ کند.

  • راهنمای خرید اکسس پوینت خارجی یا اکسس پوینت outdoor

اکسس پوینت‌های outdoor برای استفاده در فضای باز مناسبند. این دستگاه ها به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که در شرایط بد آب و هوا مانند باد و باران نیز مقاومند. سیگنال‌ های شبکه‌ ای که از اکسس پوینت خارجی استفاده می‌ کنند با توجه به اینکه پوشش گسترده‌ ای دارند، سیگنال‌ های پایداری تولید می‌ کنند.

توجه:

تنوع در میان تجهیزات شبکه بسیار زیاد است. همه آنها برای هر شبکه سازمانی مناسب نیست. و البته همه افراد نیز شناخت کاملی از هر کدام از این تجهیزات ندارند. از این به شما پیشنهاد می کنیم پیش از خرید هر کدام از این تجهیزات، ابتدا سازمان خود را نیاز سنجی کنید. ببینید از شبکه خود چه انتظاری دارید! چه میزان بودجه برای آن در نظر گرفته اید! امکانات شما چیست و دقیقا به چه تجهیزاتی نیاز دارید!

برای پاسخ به این سوالات و خرید تجهیزات شبکه می توانید از یک مشاور نیز کمک بگیرید. آرک فاوا به عنوان یک شرکت نامدار و معتبر در زمینه طراحی، نصب، ارائه خدمات و تجهیزات و پشتیبانی شبکه می تواند یک انتخاب خوب در این راستا باشد. بنابراین پیش از خرید هر نوه از تجهیزات شبکه با ما در تماس باشید.