تبدیل اعداد انگلیسی خودکار به فارسی در word

تبدیل اعداد انگلیسی خودکار به فارسی در word یکی از دغدغه هایی است که کاربران آفیس با آن مواجه می شوند. به خصوص زمانی که اعاد خودکار (Auto Numbering) را در متون و پاورقی ها استفاده می کنند. یا در هنگام نصب بسته‌های فارسی ساز آفیس 2016 با پیغام خطای click-to-Run یا windows installer روبرو می شوند. برخی از آنها حتی با انجام تنظیمات فارسی کردن اعداد در ورد، باز هم این مشکلات را دارند.

برای رفع مشکل اعداد خودکار در ورد چه باید کرد؟

دلیل این مشکل نوع لایسنس آفیس 2016 می باشد. چنانچه آفیس با لایسنس Retail نصب کرده باشید، باید از بسته‌های فارسی ساز Language Accessory Pack استفاده نمایید. اگر آفیس با لایسنس volume نصب کرده باشید باید از بسته‌های Language Interface Pack استفاده کنید. چنانچه این موارد را رعایت فرمایید، دیگر با خطای Click-to-Run و Windows Installer مواجه نخواهید شد.

برای رفع این مشکل، تفاوت لایسنس ها را بررسی کنید و ببینید که لایسنس Retail نصب کرده اید یا Volume؟! چنانچه لایسنس Retail نصب باشد، فقط کافیست بسته‌های فارسی ساز Language Accessory Pack را دانلود و نصب نمایید. اما چنانچه لایسنس volume نصب باشد، با کمک ابزار Completely uninstall office with the easy fix tool آفیس خود را به طور کامل حذف کنید. سپس طبق آفیس 2016 با لایسنس Retail نصب نمایید و بسته‌های فارسی ساز Language Accessory Pack را نصب کنید.

اکنون به راحتی می توانید تبدیل اعداد انگلیسی خودکار به فارسی در word را انجام دهید.

مطالب مرتبط با این صفحه:

اضافه کردن منو های کشویی در اکسل

ادغام سلول‌ های اکسل با استفاده از علامت & چگونه انجام می شود؟

فرمول INDEX MATCH برای انتقال اطلاعات میان ستون‌ ها به شکل افقی

استفاده از تابع VLOOKUP برای وارد کردن اطلاعات از یک کاربرگ به کاربرگ دیگر

فارسی کردن اعداد در word