چگونه هک از طریق ایمیل انجام می شود؟

هک از طریق ایمیل یکی از روش های نفوز به سیستم توسط هکر ها می باشد. هکرها افرادی هستن که توانایی هک و رخنه‌کردن در سیستمها و برنامه‌های کامپیوتری دیگران را داشته باشند. این افراد معمولاً دارای ضریب هوشی بالایی دارند. آنها آگاهانه و بنا به دلیلی که فقط برای خودشان مشخص است به اطلاعات سیستم شما نفوذ می کنند، بدون اینکه پشت دستگاه شما نشسته باشند. هکرها با توجه به هدف و توانایی ذهنی خود، هم به صورت گروهی و هم فردی کار می‌کنند و معمولاً هکرهای گروهی دارای قدرت و توان بالاتری می‌باشند.

هکرها همگی مخرب و سارق و وحشتناک نیستند. برخی از آنها می توانند از راه دور امنیت سیستم را تضمین کنند اما روی صحبت ما حفظ اطلاعات و اینباکس شما از دست هکرهای منفی و سارقین اطلاعات است. در ادامه راه های هک از طریق ایمیل چرا شرح خواهیم داد. برای حفظ امنیت ایمیل توجه به امنیت در زمان پیاده سازی خدمات اکتیو شبکه می تواند تا حد زیادی این ن مشکلات را کنترل کند.

هک از طریق ایمیل چگونه انجام می شود؟

هکرها به راحتی میتوانند با هک از طریق ایمیل امنیت صندوق پستی شما را به چند روش به خطر بیاندازند.

پسورد مشترک

هکرها غالباً اطلاعات شما را از سایتهایی که قبلا هک شده‌اند پیدا کرده و از این راه برای یافتن ترکیب صحیح نام کاربری و رمز عبور شما استفاده می‌کنند. شاید شما هم فکر می‌کنید که استفاده از این روش به این سادگی میسر نیست. اما واقعیت این است که اکثر مردم با این فکر که ممکن است پسورد را فراموش کنند. برای همین تنها از یک یا چند رمز مشترک برای تمام سایتها و پسوردها استفاده می‌کنند.

ایمیل فیشینگ

یکی از مواردی که باعث هک از طریق ایمیل خواهد بود، ایمیل‌های فیشینگ است. باز کردن و پاسخ دادن به این گونه ایمیل‌ها تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

فیشینگ یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی افراد و سرقت اموال ایشان است. روش کار هکرها بدین صورت است که با ارسال ایمیلی از طرف یک شرکت معتبر و مطرح کردن یک پیشنهاد خارق العاده، کاربر را باز کردن ایمیل، کلیک بر روی پیوند به وب سایتهای جعلی و وارد کردن اطلاعات حساب محرمانه بانکی ترغیب میکند و با وارد کردن این اطلاعات حساب بانکی افراد مورد دسترسی و سو استفاده قرار میگیرد.

ارسال تبلیغات یا ایمیلهای کنجکاو کننده

یکی دیگر از روش های هک از طریق ایمیل با ترغیب افراد برای کلیک روی سایتشان انجام می شود. آنها با ارسال جملات تبلبغاتی، هیجان و کنجکاوی شما را برمی‌انگیزند. برای مثال جمله آموزش هک، فروش ارزان کالاها یا اخبار دروغ و یا مشاهده فیلم و عکس‌های جذاب به سیستم شما نفوذ کرده و اقدام به سرقت اطلاعات می‌کنند.

ثبت اطلاعات تکراری

شما هنگام ثبت‌نام در یک سایت یا سرویس، به احتمال بسیار زیاد حداقل برخی اطلاعاتی که وارد می‌کنید، تکراری هستند. حتی اگر این اطلاعات شامل نام کاربری و رمز عبور نباشند. مواردی مانند پاسخ شما به سؤال امنیتی یا سال تولد و یا اطلاعاتی از این قبیل می‌باشند. همین تشابهات کوچک می‌تواند به هکرها برای هک از طریق ایمیل کمک نماید.

افشای رمز عبور

افشای رمز عبور یکی از بزرگترین اشتباهات شماست که به راحتی باعث هک از طریق ایمیل و قرار گرفتن اینباکس شما در دسترس سایرین می شود. هرگز رمز عبور خود را افشا نکنید. در صورتی که رمز عبور ایمیل‌تان از شما خواسته شد تامل کنید. در صورت دریافت ایمیلی مبنی بر درخواست اطلاعاتی مانند کلمه عبور حساب کاربری ایمیل، هرگز کلمه عبور را ارائه ندهید. زیرا در صورت لو رفتن رمز عبور از آن سوء‌استفاده می‌کنند. رمز عبور خود را در جایی که قابل رویت است یا فایلهای قابل دسترس کامپیوترتان یادداشت نکنید.

بدافزارها

بد افزارهایی که مانند ویروس و به شکل یک کد مخرب باشند، یکی از تهدیدات برای امنیت ایمیل شماست. ممکن است بدافزار به صورت یک ایمیل برایتان ارسال شود. اگر آن را باز کنید اجرا می‌شود. به طور معمول، این بدافزارها در یک پیوست مانند یک سند اداری وجود دارند و کاربر را ترغیب به باز کردن می‌کند. یا وقتی کاربر روی یک لینک در ایمیل کلیک کند، فعال می‌شود.

زیر ساختها

صرف­نظر از اینکه سازمان از چه سرویسی برای ایمیل‌ها استفاده می‌کند، زیرساخت ایمیل در حال حرکت از Local به سوی Cloud است و توسط شخص دیگری مدیریت می‌شود. این امر با توجه به بلوغ سیستم‌های ایمیل و افزایش تمرکز IT، در سایر جنبه‌های مهم تغییر شکل دیجیتال، منطقی به نظر می‌رسد. ایمیل‌ها نیز در این فضا شکل گرفته و فعال میشوند. اما تضمینی برای امیتشان نیست. با توجه به شرایط مختلف در سازمان‌ها، تامین امنیت ایمیل یک موضوع بسیار مهم برای هر سازمانی است که باید به آن پاسخ داده شود.

ما 7 مورد اصلی دلیل هک از طریق ایمیل را برای شما بازگو کردیم. هکرها عموما اطلاعات شخص شما را به صرف یک تفریح بیهوده نمیدزدند. اطلاعات شما برای پیشبرد اهداف آنها اهمیت میابد که عموما منفعت مالی برایشان به همراه دارد.