راز ارسال فایل های بزرگ در ایمیل را بیاموزید.

ارسال فایل های بزرگ در ایمیل یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از ما با آن روبرو شده‌ایم. برای ارسال فایل‌های پر حجم در ایمیل، روش زیر را امتحان کنید.

ایمیل کردن فایل پر حجم ! روش اول

تا حالا شده بخواهید یه فایلی را با حجم مثلا 50 یا 100 MB برای کسی ایمیل کنید؟ قطعا می‌دانید این کار عملی نیست. زیرا سرویس دهنده‌های ایمیل برای حجم فایل‌های ارسالی محدودیت قرار داده‌اند. مثلا سرویس Gmail حداکثر تا 25 مگابایت را برای کاربرانش در نظر گرفته است. سایر سرویس دهندگان ایمیل نیز حجم 10 یا 15 مگابایت را معین کرده اند. از این رو، کاربرانی که می‌خواهند فایلی با حجم بالاتری را ارسال کنند، با محدودیت روبرو می شوند.

ساده ترین راه حل برای ارسال فایل های بزرگ در ایمیل این است که فایل مورد نظر را به فایل‌های کوچکتر تقسیم کنید. مثلا یک فایل ویدئویی پر حجم را به چند فیلم تقسیم کرده و سپس ایمیل کنید.

برای این کار میتوانید از نرم افزار WinRar استفاده کنید. این نرم افزار علاوه بر تکه تکه کردن فایل‌ها، قابلیت فشرده سازی نیز دارد.

چگونه فایل های بزرگ را توسط ایمیل ارسال کنیم؟
کافی است بس از نصب نرم افزار winrar روی فایل مدنظر کلیک راست کرده و گزینه Add To Archive را انتخاب کنید. سایر تنظیمات را مانند عکس زیر تنظیم کنید تا فایل شما به پارت‌های 20 MB یا هر مقدار دیگری تقسیم شود.

لازم به ذکر است شخص دریافت کننده ایمیل، باید با استفاده از نرم افزار Winrar و گزینه Extract مجدد فایل‌ها را به هم بچسباند.

مقالات مرتبط

ارسال فایل‌های حجیم در ایمیل به روش دوم