تحقیق و توسعه سیستم‌ها و خدمات

تحقیق و توسعه سیستم‌ها و خدمات یا (R&D) فرآیندهایی که در کنار هم، باعث خلق محصولات جدید و یا تغییر در محصولات پیشین با استفاده از نوآوری‌های فناورانه است. بیشتر فرایندهای تولید صنعتی با تحقیق و توسعه آغاز می‌شوند.

این موضوع در کشورهای پیشرفته جهان، نتایج اقتصادی حیرت انگیزی را در بخش دولتی و نیز بخش خصوصی ایجاد کرده است. آرک فاوا با الگو از این سیاست علمی، در بخش R&D به بررسی روند رو به رشد سیستم‌های فناوری، زیر ساخت‌های ارتباطی و همسو سازی با نیازهای داخلی کشور پرداخته است. همچنین به دنبال روشی برای پیاده سازی آن در کشور عزیزمان می باشد.

ارک فاوا در حوزه تحقیق و توسعه سیستم‌ها و خدمات، به چه مواردی اشاره دارد؟

  • تحقیق و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (سخت افزار، نرم‌افزار، شبکه و زیر ساخت های ارتباطی)
  • ارائه خدمات یارانش ابری
  • تحقیق و توسعه در زمینه ITIL و ITIL Master Plane

ITIL چیست؟

ITIL در حقیقت نوعی مدیریت ارائه خدمات آی تی است که روند مدیریت و ارائه بهتر شبکه به مشتری را باعث می‌ شود. در حقیقت چهارچوب ITIL مجموعه ای از بهروش های (Best Practice) مرتبط با مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) است.

  • ITIL، رضایت مشتریان و کاربران وابسته به سرویس‌های IT را افزایش می دهد. همچنین سطح دسترسی (availability) سرویس های IT را بهبود میبخشد. در نهایت منجر به افزایش سطح در آمد می‌شود.
  • همچنین باعث افزایش میزان بهره‌وری ، بهبود نوع استفاده ، مدیریت منابع و کمک به فرآیندهای مربوط به تصمیم گیری با استفاده از بهینه سازی میزان ریسک می‌ گردد.
  • ITIL Master Plane نیز طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نقشه جامع و کاملی است که فرایند، مسیر و نحوه گسترش فناوری اطلاعات را در سازمان مشخص می کند.

تحقیق و توسعه سیستم‌ها و خدمات علاوه بر رشد توانایی‌ های آرک فاوا، نتیجه‌ای جز رشد کسب و کار مشتریان ندارد. توسعه روند کسب کار با تکیه بر متد روز و پیشرفت تکنولوژی قطعا بهترین موقعیت را در جهت بهتر شدن برای شما فراهم می‌ کند. قطعا اعتماد شما به آرک فاوا، شما را در این مسیر قرار خواهد داد.