انتقال دادن سطرها به ستون‌ ها در اکسل چگونه است؟

انتقال دادن سطرها به ستون‌ ها در اکسل، کار سخت و پیچیده ای نیست. تکنیکی است که در خیلی مواقع می تواند کمک بزرگی برای انجام بهتر و سریعتر کارها باشد. هر اکسلی مملو از داده‌ها و اطلاعاتی است که در سطرها و ستون های جدول اکسل قرار می گیرند. گاهی بر حسب نیاز، باید آیتم‌ های موجود در یکی از سطرها را به ستون تبدیل کنید.( و یا بر عکس).
کپی پیست کردن تک تک سطرها یک روش عمده و مبتدیانه است. عموما بسیار وقت گیر نیز می باشد. ویژگی Transpose این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی داده‌های موجود در سطرها را به ستون‌ها انتقال دهید. برای انجام یک تکنیک موثر، با ما همراه باشید.

روش انتقال اطلاعات سطرها به ستون ها

برای انتقال دادن سطرها به ستون‌ ها در اکسل، ستونی که می‌خواهید به سطرها انتقال دهید را انتخاب کنید. سپس بر روی این انتخاب، کلیک راست کرده و گزینه‌ Copy را انتخاب کنید.
سپس سلولی که می‌خواهید اولین سطر یا ستون از آنجا شروع شود را انتخاب کنید. بر روی آن سلول کلیک راست کرده و سپس گزینه”paste special” را انتخاب نمایید.
یک ماژول را خواهید دید. در قسمت پایین، گزینه‌ای برای انتقال مشاهده می‌کنید. تیک آن گزینه را فعال نموده و سپس Ok را انتخاب کنید. اکنون ستون شما به یک سطر تبدیل می‌شود یا برعکس.

مطالب مرتبط با این مقاله:آشنایی با دیگر مزایای استفاده از Tableدر Excelنحوۀ تبدیل Table به محدودۀ عادی در اکسلاضافه کردن ماشین حساب به منوی Microsoft Excel