اضافه کردن چند سطر یا ستون جدید در اکسل

اضافه کردن چند سطر یا ستون جدید، یکی از ترفندهای کاربردی در اکسل است. مطمئن باشید این ترفند به دفعات متعدد به کار می آید و باید از آن استفاده کنید. پس با این آموزش همراه ما باشید.

در این دوره آموزشی می خواهیم تمام ترفند های اکسل را به شما بیاموزیم. برای درک بهتر تصمیم گرفتیم تصاویر را در قالب گیف آموزشی نشر دهیم. تا بتوانید تمام ترفند های اکسل را به راحتی و گام به گام فرا گیرید.

اکسل یکی از بهترین و کارامد ترین نرم افزار های Microsoft office است. گاهی به نظر می‌ رسد این نرم افزار ‌بیش از حد خوب و کاربردی است. فقط باید اطلاعات و دیتاها را در سلول های آن وارد کنید و چند تکنیک را پیاده سازی نمایید تا بهترین نتیجه عایدتان شود.

همانطور که در حال پردازش اطلاعات تان هستید، ممکن است مجبور باشید به طور مداوم سطر و ستون ‌های بیشتری را به جدول خود اضافه کنید. حتی گاهی اوقات نیاز به اضافه کردن هزاران سطر وجود دارد. حتی تصور انجام این کار به صورت تک تک فوق ‌العاده خسته کننده است. اما اصلا نگران نباشید. درنرم افزار  اکسل همیشه راه ساده ‌تری هم وجود دارد.

نحوه اضافه کردن چند سطر یا ستون جدید در اکسل

برای اضافه کردن چند سطر یا ستون‌ به صفحه، به تعداد مورد نیاز سطر یا ستون‌هایی که اکنون وجود دارند را هایلایت کنید. سپس کلیک راست کرده و گزینه Insert را بزنید.

با توجه به تصویر زیر، می‌ خواهیم سه سطر دیگر اضافه کنیم. برای انجام این کار، سه سطر را هایلایت کرده و سپس insert را انتخاب می‌کنیم. خواهید دید که سریعا سه سطر خالی به صفحه و سطر و ستون های قبلی شما اضافه می‌شود.

بزرگترین امتیاز این ترفند این است که در کمترین زمان بیشترین کار را انجام داده اید. چنانچه بخواهید هر ستون یا سطر را تک به تک اضافه کنید، زمان بیشتری را هدر خواهید داد. ضمن آنکه از انرژی خود شما هم کاسته شده و خیلی زودتر خسته می شوید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

آشنایی با دیگر مزایای استفاده از Tableدر Excel

نحوۀ تبدیل Table به محدودۀ عادی در اکسل

اضافه کردن ماشین حساب به منوی Microsoft Excel