استفاده از فیلتر در اکسل برای ساده‌ سازی داده‌ها

استفاده از فیلتر در اکسل برای ساده‌سازی داده‌ها، یکی از تکنیک های اکسل است که قطعا روند کار شما را تسریع می بخشد. گاهی نیاز دارید حجم عظیمی از اطلاعات را بررسی کنید. در این صورت نیاز نیست که همزمان به تک تک سطرها نگاه کنید. ممکن است گاهی به دنبال اطلاعاتی در حوزه خاصی بگردید. اینجا زمانی است که استفاده از فیلتر لازم است.

فیلتر دقیقا چه کمکی به شما می کند؟

استفاده از فیلتر در اکسل این امکان را به شما می‌دهد تا داده‌های خود را به سطرهای مشخصی کاهش دهید. در نرم افزار اکسل، می‌توان فیلتر را به هر یک از ستون‌های داده اضافه کنید. با کمک آن می‌توانید انتخاب کنید که در آن زمان کدام سلول‌ها را ببینید.

بیایید به مثال زیر نگاهی بیندازیم. با کلیک کردن روی زبانه‌ “Data” گزینه‌ی Filter را انتخاب کنید. روی پیکان کنار عنوان ستون‌ها کلیک کنید. حالا می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات شما به صورت صعودی مرتب شوند یا نزولی. علاوه بر آن می‌توانید تعیین کنید که سطر خاصی نمایش داده شود.

فرض کنیم در مثال ما که درباره‌ هری پاتر است، فقط می‌ خواهید دانش‌آموزان گرینفیدور را ببینید. با انتخاب فیلتر “Gryffindor” بقیه سطرها ناپدید می‌ شوند.

ایجاد فیلتر در اکسل


ترفند: زمانی که از یک فیلتر برای تحلیل بیشتر در صفحه گسترده‌ دیگری استفاده می‌کنید، مقادیر را در صفحه گسترده اصلی کپی پیست کنید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

آشنایی با دیگر مزایای استفاده از Tableدر Excel

نحوۀ تبدیل Table به محدودۀ عادی در اکسل

اضافه کردن ماشین حساب به منوی Microsoft Excel