نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote، یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از کاربران ورد با آن مواجهند. مهم نیست که به صورت حرفه‌ ای کار می‌کنید یا مبتدی. هر زمانی ممکن است بخواهید یادداشت‌های مکمل را به اسناد خود اضافه کنید. یا ممکن است بخواهید نظری درباره استدلال خود اضافه کنید یا از کار نویسنده‌ای دیگر بدون انحراف از متن اصلی صحبت کنید. در این صورت به پی نوشت احتیاج خواهید داشت. خوشبختانه ورد ابزار مفیدی برای اضافه کردن پی‌ نوشت و پانوشت برای سند شما دارد.

نکته: در این آموزش، ما از ورد 2016 استفاده می‌کنیم. اما این ویژگی از سال 2007 در برنامه وجود دارد. بسته به نسخه ورد، ممکن است منوها کمی متفاوت باشند. اما، ویژگی‌ ها و عملکردها ثابت هستند.

پی‌ نوشت چیست؟

پی‌ نوشت (endnote) راهی برای اضافه کردن اطلاعات اضافه خارج از متن اصلی هستند. می‌ توان از آنها به عنوان زبان کلامی نوشته‌ها نام برد. می‌ توانید از پی‌ نوشت و پا نوشت برای اضافه کردن نظرات جانبی یا دیگر نشریات مانند کتاب به متن خود استفاده کنید. تنها تفاوت بین پی‌ نوشت و پا نوشت محل قرار گیری آنها در سند شماست.

پانوشت به پایین صفحه‌ ای که جمله در آن قرار دارد گفته می شود. در حالی که پی‌ نوشت به پایان یک بخش یا نوشته اضافه می‌ شوند. استفاده از آنها به شما و جایی که آن متن را استفاده می‌ کنید، بستگی دارد.

چگونه پی‌ نوشت ایجاد کنیم؟

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote بسیار ساده است. ابتدا ورد را باز کنید و وارد سند مورد نظر شوید. مطابق تصویر در نوار ورد به بخش “References” بروید.

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote

در اینجا، می‌ توانید مجموعه‌ای از ویژگی‌ ها را برای تفسیر متن خود مانند ابزاری برای افزودن جدول محتوایی، افزودن نقل قول و… را ببینید. گروه دوم پی‌ نوشت و پا‌ نوشت را در بر می‌گیرد که ما به آن نیاز داریم.

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote

برای تنظیم پی‌ نوشت، ماوس را در نقطه مورد نظر قرار دهید و از نوار Preferences روی “Insert Endnote” کلیک کنید.

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote

ورد یک بالانویس به پایان محل متن شما اضافه می‌ کند. اما بر خلاف پا نوشت، این اعداد در انتهای بخش یا در پایان سند شما ظاهر می‌ شوند. (می‌ توانید خودتان آن را تنظیم کنید.)

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote

پیکربندی پی‌ نوشت در ورد

ورد دارای پیش تنظیمات اولیه برای پی‌ نوشت و پا نوشت ها می باشد. اما می‌ توانید آنها را در منو References تنظیم کنید.

روی فلش کوچک در گوشه پایین سمت راست Footnotes کلیک کنید.

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote

اینکار یک پنجره پی‌ نوشت و پا نوشت را باز می‌ کند. سپس می‌ توانید ویژگی‌ هایی نظیر محل، ظاهر و فرمت آنها را سفارشی کنید.

تغییر محل پی‌ نوشت

به طور پیش‌ فرض، ورد پی‌ نوشت‌ ها را در انتهای سند قرار می‌ دهد، ولی می‌ توانید آنها را خودتان تنظیم کنید.

برای تغییر محل پیش‌ فرض پی‌ نوشت‌ ها، گزینه “Endnote” را انتخاب کنید و از سمت راست آن منو کشویی را باز کنید. از اینجا، می‌ توانید محل پی‌ نوشت را به انتهای بخش فعلی یا پایان سند منتقل کنید.

نحوه استفاده از پی‌ نوشت در ورد‌ Endnote

مطالب مرتبط با این صفحه:

فرمول INDEX MATCH برای انتقال اطلاعات میان ستون‌ ها به شکل افقی

استفاده از تابع VLOOKUP برای وارد کردن اطلاعات از یک کاربرگ به کاربرگ دیگر

فارسی کردن اعداد در word

آموزش تبدیل متن به جدول در ورد و بالعکس