مقایسه تلفن ابری با تلفن تحت شبکه

احتمالا شما هم جزو کسانی باشید که تفاوت تلفن تحت شبکه و تلفن های ابری را نمی‌دانید. در این مقاله می خواهیم به مقایسه این دو نوع سیستم ارتباطی بپردازیم. این دو نوع تلفن ظاهرا مشابه‌اند اما عملکرد کاملا متفاوتی دارند. در واقع تلفن‌های دیجیتال نسخه بهبود یافته و پیشرفته تر تلفن‌های آنالوگ هستند. اما تلفن ابری، تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر ابر است که در بستر اینترنت فعال هستند.

شرکت آرک فاوا خدمات ویپ (VoIP) خود را با بهره گیری از متخصصان حرفه ای و کار آزموده به انجام می رساند. این شرکت تا کنون افتخار حضور در پروژه های مهم ویپ را در کارنامه خود دارد.

سیستم تلفن ابری نسبت به سیستم تلفن تحت شبکه دو سیستم جدید ارتباطی به خصوص در فضای سازمانی و کاری هستند. امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی بیشتر سازمانها برای پیشبرد اهداف خود بیش از پیش به نقش اینترنت و کاربرد های آن پی برده‌اند. در نتیجه کسب‌وکارهای بیشتری به سرویس‌های ابری و اینترنتی روی می‌آورند. با مقایسه تلفن Cloud با تلفنهای تحت شبکه بیش از پیش برای بهینه سازی سازمان خود اقدام خواهیم کرد.

تفاوت تلفن ابری با تلفن تحت شبکه چیست؟

برای مقایسه تلفن ابری با تلفنهای تحت شبکه ابتدا باید تفاوت این دو را بدانیم.

تلفن تحت شبکه

تلفن تحت شبکه یا همان IPPhone به تلفنی گفته می‌شود که که بر روی دستگا‌‌ه‌های آنالوگ ست می‌شوند. سیستم تلفن تحت شبکه، سیگنال­‌های ناشی از امواج صوت را می­‌شکند و به اعداد صفر و یک تبدیل می­ کند. این سیستم ارتباطی تحت وب یا شبکه عمل می‌کند و مزایای بسیاری برای مدیریت سازمان دارد. سیستم تلفن تحت شبکه را پیشتر در بخش خدمات ویپ به خوبی شرح دادیم.

تلفن ابری

سیستم تلفن ابری، یک سرویس تلفنی است که برقراری تماس را بر بستر اینترنت امکان‌پذیر می سازد. امروزه بسیاری از کسب و کارها در سراسر جهان از مرکز تلفن ابری یا Cloud استفاده می‌کنند. با کمک ابزارهای مختلفی از جمله اپلیکیشن موبایل، پنل تحت وب و دستگاه‌های تلفن معمولی می‌توان از سرویس تلفن ابری استفاده کرد.

در برخی کسب و کارها، سیستم تلفن تنها راه ارتباط با مشتریان است. با وجود سرویس‌‌های سنتی تلفن در محل دفترکار، اگر کارمندی بنا به دلایلی پشت میزش یا در محل کارش حضور نداشت، یک روز کاری مفید را از دست می‌داد. در نتیجه درصدی از فروش یا بهره وری کسب و کار از دست می‌رفت. این موضوع دلیل محکمی برای استفاده از تکنولوژی در سازمان‌ها و شرکت‌ها است. اغلب زمانی که کسب‌وکار در شرایط سخت قرار می‌گیرد صاحب کسب و کار به مزیت سیستم‌های VoIP پی می‌برند. زمانی که سیستم Cloud، و یا تحت شبکه باشد، می‌توان از هر جا به سیستم تلفنی دسترسی کامل داشت و در نتیجه هرگز تماسی از دست نخواهد رفت.

بررسی تلفن ابری و تلفن تحت شبکه

قطعا این سوال پیش می آید که این 2 سیستم چه فرقی با یکدیگر دارند؟ جذابیت ماجرا همین جاست. این دو یک تکنولوژی مشابه اند. اما در مقایسه تلفن Cloud با تلفن تحت شبکه یه تفاوت بزرگ وجود دارد. در سیستم Cloud نیاز نیست که سازمان مجهز به تجهیزات سخت افزاری یا نرم افزاری خاصی باشد. راه اندازی سیستم تلفن ابری نیاز به این تجهیزات ندارد. از این رو نیاز به مکانی برای اجاره یا نگهداری سرور نیز نمی باشد. همین حسن، عامل مهمی در صرفه جویی اقتصادی است. در واقع با هزینه کمتر، یک کیفیت بهتر را در اختیار خواهید داشت. تنها چیزی که در استفاده از تکنولوژی سیستم تلفن ابری نیاز داریم، یک لینک اینترنت قوی با سرعت عالی است. اما در سیستم تلفن تحت شبکه نیاز به یک سرور و تجهیزات جانبی داریم.

از این رو می توان ادعا کرد سیستم تلفن Cloud مقرون به صرفه تر از سیستم تلفن تحت شبکه است. در مقایسه تلفن ابری با تلفنهای تحت شبکه این یک مزیت بزرگ است.

اما از آنجا که سیستم تلفن ابری در بستر اینترنت فعال است، چنانچه اینترنت سازمان بنا به هر دلیلی قطع شود، سیستم تلفنی نیز قطع می شود. اما در سازمان‌هایی که از سیستم تلفن تحت شبکه استفاده شده باشد، قطعی اینترنت بر تلفن‌ها تاثیری ندارد.

از این رو برای انتخاب نوع ارتباطی سازمان خود با مقایسه تلفن ابری و تلفن تحت شبکه می‌توانید کارامدترین و بهینه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.