قیمت انواع تلفن تحت شبکه

قیمت انواع تلفن تحت شبکه، بر اساس تکنولوژی، آپشن های یک دستگاه تلفن ویپ و سال ساخت آن تعیین می شود. انواع گوشی تلفن ویپ توسط کمپانی های متعدد و با نام برندهای مختلف در بازار شبکه عرضه می شود. برخی از این گوشی ها قابلیت کنفرانس تصویری بین 5 نفر را دارد. در حالی که برخی از آنها چنین ویژگی را ندارند و فقط برای یک کارگاه کوچک کفایت می کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع گوشی های تلفن ویپ و لیست قیمت انواع تلفن تحت شبکه آشنا کنیم.

گوشی های تلفن تحت شبکه چگونه کار می‌ کنند؟

تلفن VOIP به گوشی تلفنی گفته می‌ شود که با استفاده از اینترنت تماس برقرار شده و اطلاعات آن را دریافت می ‌کند. در این تکنولوژی به‌ جای یک گوشی تلفن ثابت معمولی از مدل‌ گوشی های مبتنی بر کابل شبکه یا ارتباط وایرلس WiFi استفاده می‌ شود. در واقع فناوری voip سیستمی است که در آن صدا و مکالمات به شکل دیتا بر روی شبکه IP و در نهایت به صورت دیجیتال منتقل می‌ شود. به عبارتی استفاده از یک گوشی تلفن ویپ به سازمان شما امکان اتصال‌ تماس های های بیشتر را می‌ دهد.

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی

  1. در تلفن ‌های ویپ، زیر ساخت های شبکه IP یا همان شبکه‌ های کامپیوتری برای انتقال صدا و صوت استفاده کرده و ارتباطات صوتی را به جای خطوط سیمی بر روی شبکه و IP انتقال می دهد.
  2. بدون توجه به جایی که هستید کار می‌کند. یعنی صرفا لازم نیست که شما به خط تلفن متصل باشید.
  3. از نظر فنی حتی برای برقراری تماس به تلفن نیاز ندارید و می‌توانید از یک اپلیکیشن روی رایانه یا دیوایس هوشمند خود برای این منظور استفاده کنید.

مزایای تلفن ویپ چیست؟

  • نصب و راه ‌اندازی آسان سیستم تلفنی ویپ
  • استفاده از آپشن های مختلف مثل کنفرانس های صوتی و تصویری بین چند نفر در چند نقطه جغرافیایی بدون محدودیت
  • مقیاس ‌بندی آسان
  • شماره ‌تلفن‌ های مجازی از شماره‌ های فیزیکی و خطوط ثابت نیز برای برقراری تماس استفاده می‌ کنند.
  • قابلیت تماس با تمام کشورها بدون هزینه های اضافی
  • مزیت اقتصادی
  • امکان استفاده از آن بر روی نرم ‌افزارهای کاربردی ارتباطی
  • امکان استفاده روی طیف وسیعی از شبکه ‌های اینترنت با قیمت پایین ‌تر و شرایط خاص
لیست قیمت تلفن voip

انواع مدل ‌های انواع تلفن تحت شبکه

انواع تلفن ‌های VOIP به طور کلی در دو دسته ‌بندی اصلی و کلیدی مطرح می شوند:

تلفن‌های هارد ویپ

تلفن ‌های هارد ویپ یکی از گروه های اصلی و پر فروش در میان انواع گوشی های تلفن ویپ است. این گوشی ها مانند مدل‌ های رومیزی و سنتی هستند که روی میز کار یا اتاق کنفرانس شما مورد استفاده قرار می ‌گیرند. از این تلفن‌ذها برای موارد زیر استفاده می شود:

  1. برقراری تماس‌ های مستقیم
  2. تماس‌ های کنفرانس صوتی و تصویری
  3. دسترسی به پست صوتی
  4. ارتباط از طریق هدست، بلوتوث و بلندگو

تلفن‌ های سافت فون ویپ

این نوع تلفن ‌ها به ‌صورت نرم ‌افزاری و مجازی کار می کنند. به صورت یک برنامه روی یک دستگاه، مانند رایانه، تبلت یا تلفن همراه هوشمند نصب می‌ شوند. این تلفن های مجازی مانند یک تلفن ثابت معمولی کار می ‌کنند. اما به ‌جای دیوایس فیزیکی یا همان گوشی ثابت، شما از یک نرم ‌افزار برای برقراری تماس استفاده می‌ کنید و نیازی به خط و سیم‌ کارت روی تلفن ندارید.

گوشی تلفن ‌های ویپ چگونه کار می‌ کنند؟

در گذشته تلفن‌ ها به یک شبکه محلی یا PBX (کافو) متصل می شدند. کافو نیز به خطوط ارتباطی بین ‌شهری راه داشت و معمولا ساختار پیچیده‌ آن موجب دردسر می ‌شد. چنانچه کابلی به هر دلیلی قطع میشد، اتصال تماس نیز قطع میشد. از این رو این دستگاه‌ ها نیاز به مسیریابی از طریق خطوط مبتنی بر کابل ‌های زوج به هم تابیده داشتند. اما در مقابل تلفن‌ های ویپ با مزیت‌ های بیشتری به بازار آمدند و خیلی زود جای خود را در تجارت ‌ها و استارتاپ‌ ها پیدا کردند.

از آنجایی که تلفن voip برای پردازش تماس‌ های تلفنی از اینترنت استفاده می‌ کند، بنابراین می توانید برای استفاده از این فناوری از طریق شبکه بی‌ سیم یا WiFi هم استفاده کنید. در نتیجه نیازی به سیم، جعبه تقسیم و کابل‌ های زوج به هم تابیده برای اتصال گوشهای تلفن‌ به خطوط دریافت و ارسال صوت نیست.

شما می‌توانید به‌راحتی در هرجایی که هستید از طریق حساب کاربری که روی پلتفرم CRM سرویس‌دهنده ایجاد کردید یعنی روی رایانه، تلفن همراه هوشمند و… تماس‌های تحت شبکه برقرار کنید. علاوه بر آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ ای برای اعمال تغییرات روی آن توسط شرکت‌ های پشتیبان و توسعه‌ دهنده از شما ندارید و صرفا اشتراک خود را ماهیانه پرداخت می‌ کنید.

نحوه عملکرد

شما هر گوشی که قابلیت ویپ داشته باشد را (بدون توجه به برند و سری) می‌ توانید تهیه کنید و به‌ سادگی آن را به سیستم تلفن ویپ متصل کنید. فقط دیوایس را وصل کنید و از مسئول فنی خود بخواهید که آنها را (در صورت نیاز) پیکربندی کند. در واقع هر سازمان برای استفاده از این تلفن نیاز به اینترنت، گوشی ویپ و پروتکل ارتباطی داخلی خواهد داشت.

تلفن های ویپ چگونه نصب و راه اندازی می شوند؟

امروزه شرکت‌ های بسیاری در ایران در زمینه ارائه خدمات نوین شبکه مثل خدمات voip فعالیت دارند. اما هر کسی نمی تواند در این زمینه کار کند. بر همین اساس تمام این شرکت ها به کارشناسان و متخصصانی نیاز دارند که بتوانند با تجهیزات ویپ کار کنند. کارشناس voip در واقع فردی است که توانایی نصب و راه ‌اندازی تجهیزات ویپ را داشته باشد و بتواند در قالب پروژه ‌های کوچک و بزرگ خدمات راه ‌اندازی voip را برای سازمان ‌ها و شرکت ‌های معتبر پیاده ‌سازی کند. و بتواند رضایت ‌مندی مشتریان و شرکت ‌ها را تامین کنند.

قیمت انواع تلفن تحت شبکه و نحوه خرید آن چگونه است؟

انواع گوشی های مبتنی بر VOIP در بازار شبکه عرضه می شود. همانطور که گفتیم این دستگاه ها با آپشن های مختلف و مدل های متفاوتی تولید می شوند. شما با توجه به وسعت سازمان خود، تعداد نفرات و کارمندان سازمان، تعداد دفاتر و نمایندگی ها و سایر نیازها و سیاست های سازمانی می توانید گوشی مورد نظر سازمان تان را انتخاب کنید. قطعا برای تمام کارمندان سازمان نیاز به گوشی ویپ دوربین دار جهت کنفرانس تصویری نخواهید داشت. از این رو می توانید انواع گوشی های مبتنی بر شبکه را با توجه به آپشن هایشان انتخاب و خرید نمایید.

تعیین قیمت انواع تلفن تحت شبکه با توجه به قیمت ارز و تورم داخل کشور، به صورت ثابت نیست و متاسفانه با تغییر جهت تورم، قیمت ها نیز تغییر می کند. با این وجود لیست دستگاه ها را می توانید از بخش محصولات سایت آرک فاوا ببینید و با توجه به اطلاعات هر دستگاه، گوشی مد نظر خود را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت روز، تخفیفات و سایر اطلاعات با کارشناسان فروش ما در شرکت آرک فاوا تماس بگیرید.