تعرفه خدمات پسیو شبکه و هزینه کابل کشی شبکه

تعرفه خدمات پسیو شبکه، به میزان هزینه و بودجه مورد نیاز برای راه اندازی و نصب زیر ساختهای شبکه در یک سازمان اتلاق می شود. امروزه نصب و راه اندازی شبکه در هر شرکت و سازمانی به یکی از ضروری ترین پارامترهای موجود در آن تبدیل شده است. نقشه شبکه در انجام امور کاری و ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی بسیار مهم و موثر است. در وقت و زمان هم صرفه جویی می شود. این روزها تمام روابط کاری بر پایه راه اندازی شبکه در سازمانهای کوچک و بزرگ پیش می رود. از این رو مدیران و شرکت ها و سازمان های مختلف به دنبال گروه معتبری هستند تا بدون دغدغه هزینه و کیفیت، تمامی کارهای مربوط به نصب، راه اندازی و پشتیبانی شبکه شرکت را به آنها محول کنند.

آرک فاوا از سال 90 کار خود را در زمینه نصب و راه اندازی شبکه شروع کرد و با تکیه بر دانش روز فناوری و نیروهای متخصص، امروزه به عنوان یک شرکت معتبر و مدعی در زمینه ارائه خدمات پسیو و خدمات اکتیو شبکه شناخته می شود. امروزه آرک فاوا علاوه بر ارائه خدمات شبکه، در زمینه تامین تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه نیز فعالیت می کند.

مراحل نصب و راه اندازی شبکه و تاثیر آن در تعرفه خدمات پسیو شبکه

خدمات پسیو به بخش سخت افزاری و زیر ساختی شبکه مربوط می شود. این خدمات توسط یک پسیو کار متخصص انجام می گیرد. پسیو کار، در حقیقت یک کارشناس است که به کلیه تجهیزات، امور مربوط به پسیو و نصب قطعات به صورت تخصصی آگاهی دارد. ارائه خدمات پسیو در سازمان های مختلف، متفاوت است. این موارد به نیاز سازمان، وسعت آن و سایر موارد بستگی دارد.

 

  • انتخاب و فراوانی سخت افزار

با توجه به نیازهای سازمان، از سخت افزارهای متفاوتی در ارائه خدمات پسیو استفاده خواهد شد. وسعت سازمان مورد نظر نیز تاثیر مستقیمی بر تعداد، تنوع و فراوانی سخت افزارها دارد. به عنوان مثال یک سازمان بزرگ که  نیازمند ایجاد شبکه در چند ساختمان یا چند طبقه است، مطمئنا از یک شرکت کوچک که تمام سیستم های آن در یک ساختمان قرار می گیرد، سخت افزار بیشتری نیاز دارد. یا یک شرکت با تعداد کارمندان بیشتر یا وسعت و متراژ ساختمانی بیشتر نسبت به یک شرکت با تعداد کارکنان محدود و یا فظایی با متراژ کمتر (حتی اگر فقط یک واحد ساختمانی باشد)، به سخت افزار و متراژ کابل بیشتری نیاز دارد.

همچنین شرکت های بزرگتر با توجه به هدف و نیاز کاری شان ممکن است به دستگاه های بیشتر و متنوع تری نیاز داشته باشند. به عنوان مثال چند نوع پرینتر یا اسکنر. در حالی که یک دفتر کاری کوچک با توجه به هدف کاری اش اصلا به اسکنر و تعداد پرینتر بیشتر نیاز نداشته باشد.

علاوه بر این، انتخاب نوع کابل مورد نیاز و متراژ آن نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی ارائه خدمات پسیو شبکه می گذارد. لازم به ذکر است که استفاده از فیبر نوری نسبت به کابل های معمولی افزایش هزینه کابل کشی را به همراه خواهد داشت.

  • نصب سخت افزارها

پس از انتخاب فراوانی سخت افزارها، نوبت به نصب آنها می رسد. ممکن است درخواست سازمان کارفرما، استفاده از کابل نوری باشد. در این صورت در کنار استفاده از سخت افزارهایی مثل انواع کابل، روتر و سایر تجهیزات، راه اندازی و کابل کشی فیبر نوری، به دستگاه ها و تجهیزات مخصوص نیاز دارد. این تجهیزات در افزایش تعرفه خدمات پسیو تاثیر گذار است. همچنین کار با دستگاه های مذکور به دانش و تخصص نیاز دارد. از این رو پسیو کاران معتقدند که این مرحله بر قیمت خدمات پسیو شبکه تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

  • انتخاب نوع پروتکل

پس از پایان مرحله نصب، نوبت به انتخاب نوع پروتکل ها می رسد. پروتکل های مختلف متناسب با نیازهای سازمان انتخاب می شوند. به عنوان مثال پروتکل FTP که در بسیاری از شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد، جهت انتقال فایل ها به کار می رود. یا چنانچه در سازمان نیاز به انتقال پست الکترونیکی باشد، باید از پروتکل SMTP نیز استفاده شود. انتخاب هر کدام از این پروتکل ها در تغییر، کاهش یا افزایش تعرفه خدمات پسیو نقش بسزایی دارد.

مراحل اجرای خدمات پسیو

مراحل اجرای خدمات پسیو در مقاله ” اجرای پسیو شبکه به چه شکلی صورت می گیرد ” اجرای پسیو شبکه به چه شکلی صورت می گیرد ” به طور کامل توضیح داده شد است. هر کدام از این مراحل اجرایی، بر قیمت خدمات پسیو شبکه تاثیر گذار است. در اینجا به این موارد اشاره می کنیم و هرکدام را به اختصار تعریف می نماییم. ارائه ارائه خدمات پسیو شبکه در آرک فاوا به شرح زیر است:

  • مشاوره و ثبت سفارش:

پیش از هر چیز نیاز و درخواست خود را با مدیران آی تی و کارشناسان آرک فاوا مطرح می کنید. با شما یک (یا در صورت لزوم 2) جلسه مشاوره رایگان برگزار خواهیم کرد. پس از ثبت درخواست تان، سازمان شما می بایست نیاز سنجی و بررسی شود.

  • بازدید و بررسی محل:

پیش از هر چیز لازم است که کارشناسان آرک فاوا به محل مورد نظر بیایند تا با توجه به نقشه ساختمان و متراژ فضای مورد نظر، طراحی اصولی کابل کشی ها، جایگاه پرینترها، تعداد گوشی های تلفن و خدمات ویپ، جایگاه دوربین های مداربسته و دیگر امور خدمات پسیو ، با بررسی دقیق انجام می شود.

  • طراحی و ایجاد زیر ساخت :

در این مرحله با توجه آنالیز داخل سازمان، سیاست ها و نیاز سازمانی، تجهیزات مورد استفاده و خدمات کابل کشی شبکه برآورد قیمت می شود. نقشه کابل کشی شبکه و زیر ساخت های آن توسط متخصصین طراحی شبکه، شبیه سازی و ترسیم می شود. بهترین نقاط برای قرارگیری سرور، روتر، کابل کشی، تراکینگ، نصب دوربین ها و دیگر تجهیزات پسیو شبکه انتخاب می گردد.  سپس گزارشات لازم جهت تاییدیه به اطلاع مدیران سازمان خواهد رسید.

  • اجرا و پیاده سازی:

در صورت تایید، تمامی تجهیزات مورد نیاز برای شبکه از جمله کابلها، رک، دوربین های مداربسته، کیستون و …  توسط آرک فاوا تهیه و توسط پسیو کاران متخصص تیم نصب می شوند. در نهایت پس از پیاده سازی توسط نرم افزار ها یا برنامه هایی، کیفیت و عملکرد کار تست می شود.

  • گزارشات:

پسیو کاران آرک فاوا در هر مرحله از اجرای خدمات پسیو شبکه، گزارش های مبتنی بر آنالیزها، تست ها و مراحل اجرای کار را در قالب گزارش به مدیران اجرایی خود و مدیران سازمان ارائه می نمایند و بدون تایید و رضایت آنها اقدامی در سازمان شما انجام نخواهد شد. در نهایت نیز یک گزارش کار نهایی پس از پایان از طرف آرک فاوا به مدیران سازمان تحویل داده می شود. به این صورت در جریان کلیه اقدامات پسیو شبکه در سازمان قرار بگیرند .

  • پشتیبانی :

ارائه خدمات راه اندازی شبکه در آرک فاوا به نصب تجهیزات پسیو محدود نمی شود. بلکه کارشناسان آرک فاوا پس از نصب و راه اندازی تجهیزات پسیو، کلیه مسائل مربوط به خدمات پسیو شبکه و حتی اکتیو شبکه در سازمان شما پشتیبانی می کنند و در صورت لزوم اقدامات لازم را جهت بهینه سازی انجام خواهند داد. این موضوع یکی از دلایلی است که سبب تمایز شرکت آرک فاوا با سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات پسیو می شود. تمامی فعالیت ها از ابتدای آغاز قرارداد تا انتهای ارائه خدمات پسیو، تحت نظارت واحد پشتیبانی از مشتریان می باشد.

  • نظر سنجی و رضایتمندی مشتری :

واحد نظر سنجی و پشتیبانی از حقوق مشتری، هم در پایان کار پروژه از مدیران سازمان شما نظرسنجی کرده و میزان رضایت شما را نسبت به کیفیت کار و برخورد کارشناسان خود جویا می شوند و هم در طول دوران پشتیبانی از خدمات ارائه شده در خصوص کیفیت و سلامت خدمات، میزان رضایتمندی شما را پیگیر خواهند بود. تا در صورت نارضایتی و یا ایجاد مشکل، در سریع ترین زمان ممکن به حل آن بپردازند.

فاکتورهای مهم در تعرفه خدمات پسیو شبکه و نرخ کابل کشی

  • متراژ و ابعاد محل

همانطور که گفتیم، مهمترین و اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت خدمات پسیو، متراژ محل پروژه است. هر چه متراژ مکان مورد نظر بزرگتر باشد، میزان کابل مورد نیاز بیشتر می شود. در نتیجه هزینه بالاتر می رود.

  • نوع شبکه

هر شرکت یا سازمانی با توجه به هدف کاری و نیاز سازمانی، نوع شبکه مورد نیاز خود را تعیین می کند. راه اندازی شبکه در تمام سازمانها یکسان نیست. نوع شبکه برای یک سازمان می‌تواند به صورت کابلی یا بیسیم باشد و یا حتی ترکیبی از هر دو مورد. ممکن است نیاز یه سازمان استفاده از فیبر نوری باشد. اما شرکت دیگری اصلا نیازی به آن نداشته و با تجهیزات کابلی ساده تر، مجهز گردد. در نوع شبکه کابلی، از متراژ کابل بیشتری استفاده می شود. در نتیجه هزینه بیشتری از نوع بیسیم دارد. اما چون تجهیزات عمومی تر و ساده تری نسبت به فیبر نوری دارد، هزینه کمتری نیز نسبت به نوع فیبر نوری داراست.

  • تعداد نودها

هر کامپیوتری که به شبکه اضافه می شود این سیستم به یک ایستگاه کاری یا نود تبدیل می شود. در حقیقت، یک نود (Node) یک ایستگاه کاری است که به شبکه ما متصل می شود. هرچه تعداد کامپیوتر های بیشتری به شبکه متصل کنید، نودهای شما در ساختمان یا محل پروژه بیشتر می شود. در نتیجه کابل کشی شبکه قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد. تعداد کامپیوتر و نود های شبکه به تعداد پرسنل سازمان و نیاز کاری سازمانی مرتبط است.

  • نوع کابل کشی و داکت کشی

نوع کابل کشی و داکت کشی نیز در تعرفه قیمتی خدمات پسیو نقش موثری دارد. مدل های مختلفی از کابل کشی را در شبکه داریم. به عنوان مثال، کابل کشی از کف یا کابل کشی روکار . یا کابل کشی های داخلی که از داخل دیوار رد می شود و عموما برای ساختمان های در حال ساخت یا بازسازی شده استفاده می شود. هر کدام از این نوع های کابل کشی، هزینه های متفاوتی دارد. چنانچه نمی دانید کدام نوع کابل کشی مورد نیاز سازمان شماست با تیم آرک فاوا تماس بگیرید.

  • نوع کابل و تجهیزات

کابلها انواع مختلفی دارند. ضخامت آنها نیز با هم متفاوت است. برند های مختلف و کیفیت های متفاوتی دارند. نیاز سازمان و بودجه ای که در نظر گرفنه اید، در انتخاب نوع کابل شما و تعرفه قیمت اعلام شده تاثیر گذار است.

  • درخواست های کارفرما

گاهی ممکن است در حین ارائه خدمات یا قبل از آن درخواست هایی از سمت کارفرما اعلام شود که در لیست خدمات کابل کشی شبکه نبوده است. در این زمان کارشناس شبکه میبایست قیمت جداگانه ای برای این درخواست ها در نظر بگیرد. درخواست های کارفرمایان به شدت در هزینه ها تاثیرگذار است.

  • کیفیت کار و حفظ اصول و استانداردها

اهمیت کابل کشی استاندارد و مناسب در شرکت‌ ها، سازمان‌ ها و ارگان‌ هایی که شبکه آنها مکانیزه باشد، اهمیت ویژه ‌ای در عملکرد مناسب و بی نقص سازمان ایجاد می ‌کند. راه اندازی اصولی و استاندارد یک شبکه سازمانی، اهمیت فوق العاده ای در یکپارچه سازی و استاندارد سازی آن سازمان ایفا می‌کند. چنانچه در ابتدای راه اندازی و پیاده سازی زیر ساختها، به صورت غیر اصولی انجام گیرد، در آینده نه چندادن دور، شرکت متحمل هزینه‌ های سنگینی خواهد شد.

برای جلوگیری از این ایرادات و مشکلات احتمالی، حتما از افراد متخصص و با تجربه جهت کابل کشی و طراحی استفاده کنید.

  • تعداد تجهیزات

هر چه متراژ محل پروژه یا تعداد کارکنان آن بیشتر باشد، تجهیزاتی که باید استفاده شود، به نسبت بیشتر خواهد بود. در نتیجه هزینه تامین تجهیزات، کابل کشی شبکه، دستمزد و سایر هزینه ها بیشتر خواهد شد.

اقداماتی که پیش از نصب شبکه باید آن ها را انجام دهید!

شما به عنوان مدیر سازمان ، پیش از آنکه با یک تیم ارائه دهنده خدمات شبکه و پسیو کار قرارداد ببندید، میبایست برخی از موارد را بررسی نمایید. به عنوان مثال :

  • نیازسنجی و بودجه

پیش از هر کاری، نیاز سنجی کنید و متناسب با آن از بودجه شرکت اطلاعات کافی داشته باشید. بدین صورت می توانید بهترین امکانات را متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید. عدم توجه به این نکته ممکن است منجر به بالا رفتن هزینه نصب و راه اندازی شبکه و از دست رفتن بخش عمده ای از بودجه شرکت شود.

  • زمان سنجی

مورد بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد، مدت زمان انجام خدمات است. همانطور که گفتیم، هدف از نصب و راه اندازی شبکه، صرفه جویی در مصرف زمان و انجام کار در کمترین زمان با بهترین کیفیت است. از این رو می توان گفت، حفظ زمان عامل حیاتی در موفقیت یک سازمان است. با توجه به نیاز شرکت و وسعت آن، برخی از شرکت ها می توانند زمان کمتری را در انتظار نصب شبکه بمانند. باید تیمی را انتخاب کنید تا در کمترین زمان، بهترین خدمات را با کیفیت ایده آل ارائه دهند. برخی از پسیو کاران با صرف زمان بیشتر به دنبال بالا بردن نرخ دستمزد هستند. علاوه بر آن، راه اندازی دیرتر شبکه در سازمان، باعث می شود دیرتر به تکنولوژی شبکه بپوندید. هرچه فرایند نصب طولانی تر شود، شرکت شما متحمل ضررهای بیشتری خواهند شد. بنابراین در صحبت های اولیه با شرکتی که قصد نصب شبکه برای شرکتتان را دارد حتما مدت زمانی که مورد نظرتان است را به آن ها متذکر شوید.

تعیین تعرفه خدمات پسیو شبکه در آرک فاوا

در ادامه تعرفه خدمات پسیو شبکه در آرک فاوا را برای شما ذکر کرده ایم. با توجه به اینکه آرک فاوا در کنار ارائه خدات پسیو، در تامین تجهیزات نیز نقش دارد و واسطه ای در میان نیست، تعرفه قیمت ها نسبت به بسیاری از تیم های پسیو کار به صرفه تر است.

این نکته را هم در نظر بگیرید که تعرفی قیمت خدمات و تجهیزات با توجه به تورم بازار، نرخ ارز و موجودی کالاها در بازار محاسبه و تعریف می گردد. به شما توصیه می کنیم به دلیل متغیر بودن قیمت ها متناسب با نیاز واقعی سازمان تان، هزینه کنید. همچنین با توجه به عدم ثبات قیمتی در بازار، هزینه خدمات و تجهیزات را به صورت بازه ای ( بین 5 تا 10 درصد افزایش یا کاهش) در نظر بگیرید.

با توجه به تغییرات ونوسان بازار، برای دریافت تعرفه خدمات پسیو شبکه در آرک فاوا، قیمتی معرفی نمی گردد تا شبهه ای ایجاد نگردد. برای آگاهی از لیست کامل قیمت و تعرفه ها با شماره 09306503334، جناب مهندس خدادادی تماس بگیرید و لیست قیمت ها را از ایشان دریافت بفرمایید.