تجهیزات شبکه از کجا بخریم؟

سوال تجهیزات شبکه از کجا بخریم به یک دغدغه برای بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی شبکه دارند، تبدیل شده است. همان طور که می ‌دانید، تجهیزات شبکه و به دنبال آن شبکه اینترنت نقش بسیاری مهمی در زندگی روزمره افراد و شرایط کاری اداری- سازمانی افراد دارد. از این رو بسیاری از افراد می ‌توانند از طریق آن، کسب درآمد کنند. هر شبکه در هر سازمانی بر پایه یک زیر ساخت قوی راه اندازی می شود. این زیرساخت ها از نصب تجهیزات یا کالاهای مشخصی به وجود می ایند. در واقع این تجهیزات، ابزارهایی هستند که مانند یک اسکلت، به شبکه شما فرم داده و ساختار آن را مشخص می کنند.

تجهیزات شبکه به دو بخش تقسیم می شوند:

تجهیزات پسیو:

این تجهیزات دقیقا مانند یک اسکلت استخوانی عمل می کنند. به تنهایی هیچ حسی ندارند. اما ساختار و شکل شبکه شما را می سازند. سپس سایر اندام ها( سایر تجهیزات) به آن متصل می گردند.

تجهیزات اکتیو:

این گروه از تجهیزات شبکه همانند سیستم و ساختار عصبی بدن هستند. به اسکلت و سایر دستگاه ها جان داده و باعث عملکرد، هماهنگی و ارتباط بین آنها می شوند.

تجهیزات اکتیو یا به اصطلاح فعال شبکه، برای کار به برق نیاز دارد. از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. اما تجهیزات پسیو بدون برق کار می‌‌کنند، در حالی که قیمت بالاتری نسبت به نوع اکتیو دارند. هر کدام از این تجهیزات، مدل های مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. بنابراین حتما پیش از خرید تجهیزات شبکه، اطلاعات لازم را درباره آنها‌ کسب کنید تا خرید ایده آل و سودمندانه ای داشته باشید.

نکات مهم در خرید تجهیزات شبکه

پیش از آنکه بدانید، تجهیزات شبکه از کجا بخریم، باید چند نکته را به خاطر بسپارید.

  1. برای خرید تجهیزات ضروری شبکه، باید به اصالت و اورجینال بودن آنها توجه بسیاری داشته باشید. چنانچه فیک باشند، از کیفیت خوبی برخوردار نباشند و یا دچار نقص فنی یا مشکلی باشند، مستقیما بر روی کیفیت عملکرد شبکه کل سازمان شما تاثیر می گذارند.
  2. این نکته را نیز فراموش نکنید که این تجهیزات دارای قیمت ‌های متفاوتی هستند که بر اساس برند، کارکرد، آپشن ها و سایر موارد قیمت‌ گذاری می‌ شوند.
  3. برای خرید تجهیزات شبکه حتما به مراکز فروش و فروشگاه ‌های معتبر تجهیزات شبکه مراجعه کنید. بدین صورت می توانید تجهیزات خوب و با کیفیت را با قیمت مناسبی تهیه کنید.
  4. چنانچه تخصصی در این زمینه ندارید و نمیدانید که از کجا تجهیزات شبکه بخرید، به شما پیشنهاد می کنیم، از یک فرد کار بلد در راستای علم شبکه مشورت بگیرید. این فرد شما را به خوبی راهنمایی می کند که چه تجهیزاتی برای شبکه خود نیاز دارید. چنانچه به شرکت یا فردی که مسئولیت نصب و راه اندازی شبکه سازمان شما را متقبل شده اعتماد دارید، می توانید از او در این زمینه کمک بخواهید. یا مسئولیت خرید را به او واگذار کنید. بهتر است قبل از خرید، مشاوره‌ های رایگان فروشگاه مورد نظرتان را هم دریافت کنید تا از خرید انواع تجهیزات شبکه با قیمت عمده و کیفیت عالی بهره‌ مند شوید.
  5. خرید تجهیزات شبکه این روزها حسابی رونق گرفته و تقریبا در تمامی نقاط کشور صورت می‌ گیرد. اما برای خرید آنها با قیمت مناسب، پیشنهاد می ‌کنیم به نمایندگی‌ های مجاز این تجهیزات مهم هم مراجعه نمایید. چرا که قیمت فروش آنها نسبت به فروشگاه‌ های تجهیزات دیگر مناسب ‌تر است. همچنین برای محصولات خود ضمانت هم در نظر می ‌گیرند تا افراد بتوانند با خیال آسوده ‌تری از آنها استفاده نمایند.

انواع تجهیزات شبکه

هنگام خرید تجهیزات شبکه توجه کنید که این تجهیزات مهم شامل دو بخش اصلی و فرعی است:

  • قسمت ‌های اصلی تجهیزات: شامل مودم، سوییچ، کارت شبکه، مسیریاب، نقطه دسترسی و … این تجهیزات دارای کاربردهای اصلی برای اتصال به شبکه اصلی اینترنت هستند.
  • تجهیزات فرعی نیز شامل کابل‌ های اتصال، منبع تغذیه، پچ کورد و … است. به کمک آنها می ‌توانید تجهیزات اصلی را به راحتی راه‌ اندازی کنید.

در مورد تجهیزات شبکه این موارد را بدانید:

پیش از هر چیز، نکات راهنمای خرید شبکه را بدانید. این راهنما به شما کمک می کند تا بدانید چه کالایی را با چه هدفی و چطور انتخاب کنید.

مودم

بهتر است بدانید مهمترین قسمت تجهیزات شبکه، مودم‌ ها هستند. مودم‌ ها، سیگنال ‌های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل می کنند. با استفاده از مودم‌ ها می ‌توانید به شبکه ‌های اینترنتی با سرعت خوب متصل شوید و از تکنولوژی آنها بهره بگیرید.

کارت شبکه

کارت شبکه نیز یکی دیگر از تجهیزاتی است که باید تهیه کنید. این کالا، قطعه ای است که به عنوان رابط بین رایانه و محیط انتقال شناخته می شود. وجود آن در ساختار شبکه الزامی است و اگر نباشد با مشکل متصل نشدن شبکه مواجه خواهید شد. چون سیستم ‌های قوی، برای اشتراک‌ گذاری منابع سخت افزاری به این قطعه نیاز شدید دارند.

این نکته را نیز به خاطر بسپارید که کارت شبکه دارای انواع مختلف است که کاربردهای مختلفی نیز دارند. به عنوان مثال کارت‌ های شبکه سیستم‌ های شرکتی، دارای چند پورت ورودی هستند. اما کارت‌ های شبکه سیستم‌ های خانگی یک ورودی پورت اینترنت دارند. همچنین نسبت به کارت ‌های شبکه شرکتی از سرعت اینترنتی پایین تری برخوردارند.

کابل

وجود کابل ها در تجهیزات اینترنت نیز حیاتی است. نبود آنها باعث می‌ شود تا تجهیزات شبکه به هم متصل نشده و کار نکنند. کابل ها مانند رگ های خونی هستند. که سیگنالها و دیتاها را از منبع گرفته و در سراسر شبکه به دستگاه ها منتقل می کنند. کابل ها مهمترین رابط هایی هستند که مودم و دیگر تجهیزات را به یکدیگر متصل می کنند و سیگنال ها را عبور می‌دهند.

البته فراموش نکنید که کابل ها با توجه به کارایی خود، انواع مختلفی دارند و دارای درجه کیفی A تا D هستند.  از این رو قیمت های مختلفی هم دارند. پیشنهاد می‌شود برای خرید کابل، از کابل‌ های مرغوب مسی استفاده کنید. زیرا به عنوان یک رسانای هادی در عبور جریانات هستند و سبب افزایش سرعت و عملکرد تجهیزات می ‌شوند.

تجهیزات شبکه از کجا بخریم

سایر تجهیزات

سایر تجهیزات از جمله، فایروال، روتر، اکسس پوینت، سرور، سوئیچ و … نیز در عملکرد شبکه نقش مستقیم دارند. و باید در حین خرید آنها بهترین را انتخاب کنید.

از کجا تجهیزات شبکه بخریم؟

همانطور که پیش تر هم گفتیم، بهتر است تجهیزات شبکه را از نمایندگی ها و فروشگاه های مجاز و معتبر خریداری کنید. بسیاری از سودجویان با استفاده از افزایش نیاز بازار، تعداد زیادی تجهیزات نامرغوب و فیک و یا قاچاق به بازار تزریق کرده اند. در نتیجه با خرید حتی یک کالای اشتباه می توانید عملکرد کل شبکه را به خطر بیاندازید.

از آنجایی که تمام تجهیزات به هم مربوطند و مستقیم یا غیر مستقیم بر عملکرد هم تاثیر می گذارند، نقص در یکی از آنها بر کل عملکرد شبکه اثرگذار است. از این رو حتما از یک جای مورد اعتماد خریداری کنید. آرک فاوا به عنوان یک شرکت شناخته شده در فروش تجهیزات شبکه، کارشناسان کار آزموده و متخصص، با مشاوره رایگان پیش از خرید، به عنوان یک مرکز امن ومعتبر شناخته می شود. شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات خود را هم به صورت آنلاین از طریق بخش محصولات سایت آرک فاوا و هم به صورت تلفنی و حضوری خریداری کنید. 

علاوه بر این از مشاوره رایگان به صورت تلفنی و حضوری بهره ببرید. فقط کافیست با شماره تلفن 021-91005747 تماس حاصب فرمایید.

آرک فاوا این توانایی را دارد که به صورت تخصصی از صفر تا صد راه اندازی یک شبکه را برای دفتر یا سازمان شما اجرا کند. زیرا علاوه بر مشاوره و تامین تجهیزات، کلیه خدمات پسیو، خدمات اکتیو، خدمات ویپ، نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته، طراحی و راه اندازی دیتا سنتر و پشتیبانی از شبکه را به صورت تخصصی با قیمتی مناسب انجام دهد.